Serviceadministratör till Göteborg


Önskvärt är att du kan börja omgående här i Göteborg hos vår kund.
Du har erfarenhet av affärssystem och har vana att använda Windows och Officepaketet. 
 
Engelska språket kommer väl till pass då det blir daglig kommunikation med kollegor i USA och Europa.
Självklart är det svenska i tal och skrift med kollegorna i Göteborg.
Du har bra kunskaper om transporter och tullhantering eftersom det handlar om olika frakter runt omkring i världen.
Din främsta uppgift blir att administrera reservdelsbeställningar, serviceorders, offerter, serviceavtal, reparationer, tidrapportering och fakturering i SAP.
Du samordnar transporter av gods inom och utom EU för bl.a. reparationer och kalibreringsutrustning. Många av dessa transporter kräver Tullkunskaper då du behöver informera speditören om vad för typ av sändning som skickas/tas emot (Passiv Förädling, Temporär Export etc). 
Arbetet är fritt och du arbetar under eget ansvar. Du ska vara en drivande och framåtsträvande person och bekväm med att kommunicera direkt med kunder såväl som internt.
Du arbetar och sköter kundkontakter via telefon och e-post, men har stöd ifrån kundens kompetenta serviceteam.
Till tjänsten hör även diverse kontorsgöromål såsom att ta emot besök/ankommande gods, svara i växeltelefon, beställa kontorsmaterial mm.

Som person har Du förmågan att arbeta strukturerat, noggrant, har ordningssinne, förmåga att snabbt hitta lösningar och sätta sig in i olika processer. 
 
Du har lätt för att samarbeta, kommunicera och arbeta i grupp.
Det är en internationell och expansiv verksamhet som drivs framåt av engagerade medarbetare.
Du rapporterar till Servicechef för Norden som är placerad i Göteborg.

Vid frågor om tjänsten kontakta Ann-Kristin Wetteskog , 0733-133205

Ansökan