Marknadsområdeschef Hotell - Stockholm

Allianceplus är ett av de största facility management- och städföretagen i Skandinavien och består av 4500 medarbetare varav 2700 i Sverige. Företaget erbjuder ett brett utbud av FM-tjänster till företag i den privata och offentliga sektorn. De största kunderna återfinns i livsmedels-, fastighets- och hotellbranschen samt inom statliga verk och industrin. 

Allianceplus planerar att expandera sin geografiska närvaro genom organisk tillväxt och nyförvärv i Norden. Samtidigt undersöker man möjligheterna för ytterligare internationell expansion i Norden. Allianceplus Sverige förväntas omsätta 1,5 miljarder danska kronor (200 miljoner euro) år 2018. Läs mer på www.allianceplus.se

Allianceplus är en organisation som präglas av starka värderingar som sätter medarbetaren först med fokus på den enskilde individens engagemang, nytänkande och ansvarstagande. Vi befinner sig i en dynamisk fas som präglas av stark tillväxt och förändring.  

 

Den aktuella tjänsten ligger inom Marknadsområde Hotell med lämplig bostadsort Stockholm. Du blir chef över en organisation bestående av drygt 400 medarbetare där ditt främsta uppdrag är att med ett tydligt resultat- och lönsamhetsfokus skapa tillväxt i marknadsområdet.

 

Tillsammans med underställda chefer, platsansvariga och medarbetare upprättar du och följer upp marknadsområdets affärsplan. Du ansvarar för budget- och resultatuppföljning, deltar i upphandlingar/förhandlingar av kundavtal, utvecklar kund- och medarbetarnöjdhet m.m. Försäljning och utveckling av såväl befintliga som nya kundsamarbeten är mycket viktiga inslag i tjänsten.

 

I rollen ingår även att säkerställa en verksamhet som präglas av en god arbetsmiljö där medarbetarna sätts i främsta rummet. I detta ingår att skapa tydliga mål och arbetsuppgifter och en arbetsplats som präglas av initiativkraft, affärsmannaskap och en stark servicekänsla.

 

Du rapporterar till Regionchef Nord och ingår i regionens ledningsgrupp där du aktivt förväntas bidra till regionens övergripande utveckling av verksamheten och vårt tjänsteutbud.

 

Vi erbjuder

Bolaget har stora tillväxtplaner och du blir i din roll starkt bidragande till deras fortsatta expansion. Arbetet är både operativt och strategiskt, mycket fritt och omväxlande med många kundkontakter på alla nivåer. Allianceplus sätter personalen i fokus och här får du chansen att ytterligare utveckla ditt ledarskap. Rätt person har på sikt mycket goda karriärmöjligheter.

 

Kvalifikationer

? Någon form av eftergymnasial utbildning, akademiker, KY-

  utbildning etc.

  • Några års erfarenhet av ledande befattning inom servicebranschen.
  • Erfarenhet från hotellbranschen liksom att leda underställda chefer i en personalintensiv verksamhet är ett krav
  • Tidigare budget- och resultatansvar och förmåga att självständigt skapa nya affärer liksom utveckla befintliga
  • Förhandlingsvana (Fackliga samt mot leverantör och kund)
  • Goda kunskaper i HRF-avtalet och arbetsrätten
  • God förmåga att stötta och utveckla underställda chefer och platsansvariga i att optimera den dagliga verksamheten vad gäller personalplanering, schemaläggning mm
  • God datavana
  • Fri att resa inom regionen, begränsat med övernattning
  • Körkort

 

Egenskaper

  • God ledare, trygg i dig själv
  • Drivande och förändringsbenägen.
  • Affärsmässig
  • Prestigelös och flexibel.
  • Analytisk och nytänkande
  • God social förmåga

 

Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Per Grytter på Prizta Rekrytering & Bemanning AB, tel. 0733- 133 205. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den XX juni. Ansök tjänsten på www.prizta.se.

Ansökan