Interim projektledare Fastighet

Allianceplus är ett av de största facility management- och städföretagen i Skandinavien och består av 4800 medarbetare varav 3000 i Sverige. Företaget erbjuder ett brett utbud av FM-tjänster till företag i den privata och offentliga sektorn. De största kunderna återfinns i livsmedels-, fastighets- och hotellbranschen samt inom statliga verk och industrin. 

Allianceplus planerar att expandera sin geografiska närvaro genom organisk tillväxt och nyförvärv i Norden. Samtidigt undersöker man möjligheterna för ytterligare internationell expansion i Norden. Allianceplus Sverige förväntas omsätta 1,5 miljarder danska kronor (200 miljoner euro) år 2018. Läs mer på www.allianceplus.se

Allianceplus är en organisation som präglas av starka värderingar som sätter medarbetaren först med fokus på den enskilde individens engagemang, nytänkande och ansvarstagande. Vi befinner sig i en dynamisk fas som präglas av stark tillväxt och förändring.  

 

Den aktuella tjänsten ligger inom Marknadsområde KAM med lämplig bostadsort mellan Malmö och Göteborg. Du blir projektledare över en organisation som kommer att bestå av drygt 20 medarbetare där ditt främsta uppdrag är uppstart av ett nytt stort uppdrag inom Fastighet i Malmö och Göteborg.

 

Tillsammans med Uppdragsansvarig, 2 objeksansvariga och medarbetare upprättar du rutiner och struktur för fastighetsdrift med planerat underhåll, förebyggande underhåll och avhjälpande underhåll (bl.a. felanmälan). Dessutom rutiner och struktur för rapportering till kunden och myndigheter.

 

I konsultrollen ingår även att säkerställa en verksamhet som ska präglas av en god arbetsmiljö där medarbetarna sätts i främsta rummet. I detta ingår att skapa tydliga mål och arbetsuppgifter och en arbetsplats som präglas av initiativkraft, affärsmannaskap och en stark servicekänsla.

 

Du rapporterar till Regionchef KAM.

 

Vi erbjuder

Bolaget har stora tillväxtplaner inom FM härunder Fastighet och du blir i din roll starkt bidragande till deras uppstart av en stor och välkänd kund.

 

Kvalifikationer

  • Din grundutbildning är antagligen civil- eller högskoleingenjörsutbildning med inriktning mot väg och vatten, bygg eller motsvarande
  • Några års erfarenhet av projektledning inom Fastighet
  • Tidigare budget- och resultatansvar för projekt
  • Goda kunskaper i AFF
  • God datavana

 

Egenskaper

  • God ledare, trygg i dig själv
  • Drivande och förändringsbenägen.
  • Affärsmässig
  • Prestigelös och flexibel.
  • Analytisk och nytänkande
  • God social förmåga

 

 

För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil.

 

Tjänsten är en projektanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

 

Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Per Grytter på Prizta Rekrytering & Bemanning AB, tel. 0733- 133 205. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 3 augusti. Ansök tjänsten på www.prizta.se.

Ansökan