Driven servicechef Uppsala

Allianceplus är ett av de största facility management- och städföretagen i Skandinavien och består av 4800 medarbetare varav 3000 i Sverige. Företaget erbjuder ett brett utbud av FM-tjänster till företag i den privata och offentliga sektorn. De största kunderna återfinns i livsmedels-, fastighets- och hotellbranschen samt inom statliga verk och industrin.  

Allianceplus planerar att expandera sin geografiska närvaro genom organisk tillväxt och nyförvärv i Norden. Samtidigt undersöker man möjligheterna för ytterligare internationell expansion i Norden. Allianceplus Sverige förväntas omsätta 1,5 miljarder danska kronor (200 miljoner euro) år 2018. Läs mer på www.allianceplus.se 

Allianceplus är en organisation som präglas av starka värderingar som sätter medarbetaren först med fokus på den enskilde individens engagemang, nytänkande och ansvarstagande. Vi befinner sig i en dynamisk fas som präglas av stark tillväxt och förändring.  

 
Som Servicechef i Allianceplus ansvarar du för och driva och utveckla verksamheten på orten. Som chef för en personalintensiv organisation med ca 60 medarbetare och kunduppdrag som omsätter ca 25 MKR kommer du ha ett omväxlande och utmanande jobb men med stora möjligheter till personlig utveckling och frihet under ansvar. Den aktuella tjänsten ligger inom Marknadsområde Norrland med placering i Uppsala.


Ditt främsta uppdrag är att säkerställa att leveransen av våra tjänster till kund håller hög kvalitet och att medarbetarna får de förutsättningar som krävs för att göra ett bra jobb! Du har också en viktig uppgift att öka lönsamheten och tillväxten genom merförsäljning till både nya och befintliga kunder. I rollen ingår även att säkerställa en verksamhet som präglas av en god arbetsmiljö där medarbetarna sätts i främsta rummet. I detta ingår att förmedla tydliga mål och arbetsuppgifter och att skapa en arbetsplats som präglas av initiativkraft, affärsmannaskap och en stark servicekänsla. I arbetsuppgifterna ingår också:

Resultatuppföljning och budgetarbete
Rekrytering och bemanningsplanering
Arbetsplatsträffar
Fackliga förhandlingar
Hålla utvecklingssamtal och planera för erforderlig utbildning av dina medarbetare
Kvalitetskontroller
Inköp av material och förbrukningsvaror

Till din hjälp har du kundsamordnare som hjälper till att leda och fördela det dagliga arbetet i arbetsgrupperna ute hos våra kunder.

Leveranserna till kund består och lokalvård och specialstäd varför det är ett krav att du har erfarenhet av städ från tidigare jobb.

Du rapporterar till Marknadsområdeschef och ingår i marknadsområdets ledningsgrupp där du aktivt förväntas bidra till den övergripande utvecklingen av verksamheten och vårt tjänsteutbud.

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter i servicebranschen inom städ/specialstäd. Du drivs av att utveckla människor och verksamheter med god lönsamhet och att skapa tillväxt. Samtidigt som du hanterar de operativa aspekterna av ditt arbete har du inget emot att hoppa in där det behövs och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är kort och gott en bra chef och ledare!

Då resor i arbetet är ett återkommande inslag är körkort ett krav.

Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Per Grytter på Prizta Rekrytering & Bemanning AB, tel. 0733- 133 205. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 15 december. Ansök tjänsten på www.prizta.se/Sökerdu jobb/Lediga jobb.

 

Ansökan